Bangkok (eerste dagen)

23 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Hier zit ik, met een waaier vol op mijn snoet in een internetcafeetje, onrustige en tetterende Thaise vrouwtjes om mij heen, een blog te typen over de eerste dagen in dit mooie land. Na een lange maar redelijk voorspoedige reis zijn we aangekomen op Bangkok airport. We hebben de eerste dag heel rustig aan gedaan en zijn lekker vroeg gaan slapen (15:45 Nederlandse tijd). Ik heb weinig last van de jetlag gehad en ben redelijk bij de tijd.

Gisteren hebben we de fietstour van Co van Kessel gedaan. We gingen erheen met de boot (die hier fungeert als een soort bus) en dit verliep niet vlekkeloos. Een vrouwtje met een paar tanden en gebrekkig Engels, bij wie we de tour boekten, had het over Chinatown centre, dus hier zijn we als naieve (geen trema op dit toetsenbord?) toeristjes uitgestapt. Later bleek dat we hier juist NIET moesten zijn maar twee haltes verder op de rivier. Dit hebben we weer proberen uit te leggen, maar de kaartverkopers bij deze halte wilden dat wij een nieuw enkeltje zouden kopen. Uiteindelijk is het gelukt maar moesten we bijna een half uur wachten op de volgende boot, waardoor we in tijdnood kwamen en ik zelfs bijna stress kreeg ;). Uiteindelijk is het allemaal gelukt en hebben we een prachtige fietstour door Chinatown gemaakt met hier en daar een stop. Wat een wereld is dit, de contrasten zijn zo groot! Mensen slapen op straat, overal hangen snoeren door de straten, het verkeer is een chaos en alle mensen willen wel wat van je. We zijn ook op de grootste markt van Bangkok geweest en hebben hier lokaal fruit geproefd, heel lekker! Op een gegeven moment kregen we een gigantisch tropische regenbui op ons kop. Daar gingen we: een hele rij gele fietsjes, wapperende poncho's, als amateurtjes zigzaggend door de straten. Wat een belevenis. En het mooiste: het heeft denk ik wel een vol uur geregend, maar ik ben geen moment chagrijnig geweest :) De terugweg (naar hotel) verliep helaas niet minder vlekkeloos, want de boot waarmee we weer naar Khao San Road wilden raakte stuurloos (ofzo) en de kapitein had moeite aan te meren. Alle locals stonden ineens op en duwden iedereen een beetje aan de kant. En daar was de eerste aardige Thaise man die ons in Engels dat we ook nog konden verstaan kon vertellen dat iedereen dus de boot moest verlaten, omdat deze kapot was. Ook weer zo bijzonder; niemand werd er chagrijnig van. Als er een trein bij NS uitvalt, wat kunnen we het dan zwaar hebben met z'n allen.

's Avonds hebben we lekker gegeten tussen de ratjes die (bijna) over onze voeten liepen en een rondje gelopen over Khao San Road. De drukste straat van Bangkok en overal gebeurt wat. Daarna hebben we de nachttrein (voor vanavond) naar Chiang Mai geboekt die vertrekt om 19.30. Inmiddels uitgecheckt en tot half acht gaan we de tijd in Bangkok nog doden met o.a. een massage.

Ik ben nog bezig met acclimatiseren en wennen, maar het gaat me beter af dan ik had gedacht van te voren. Maar na een paar dagen Bangkok ben ik ook wel toe aan een wat minder stadse omgeving. :)

Ik heb deze blog heel snel zitten typen, omdat ik maar een half uur internet heb gekocht dus excuus voor de eventuele slordigheidsfoutjes. Dit was het voor nu.

Liefs Maartje

1. Robin:
    23 augustus 2018
    Leuk eerste blog uit het oosten. Mis je de meeuwen al of zijn de ratten minder erg 🤣
  2. Marianne:
    23 augustus 2018
    Wat snel al je eerste blog! Leuk!
    Lekker chaotisch daar dus in Bangkok en getverderrie al die ratten.
    Goede reis naar Chiang Mai!
  3. Anja Piersma:
    Och heerlijk Maartje
    Wat een verschillen en in mijn hoofd zag ik je fietsen 🤪
    Wie is we? Ik dacht dat je alleen ging of is het meer georganiseerd tour?
    Geniet en ervaar! Veel plezier 💋
  4. Romy:
    Hahha ik zie je al helemaal gaan! Super! Xxxx
  5. IJbelina:
    23 augustus 2018
    hier donderdagmorgen, geen zon ...heerlijk...wat een nieuws, ik zie het idd allemaal voor me. Ratjes,,,brrr, zal er daar gewoon bijhoren....ja een geheel ander doen en laten, als ik dit zo lees. Geen geplande trip waar de mooiste plekken getoond worden, jij met anderen, de groep, duikt er vol in.
    veel liefs van oma ...en blijf alert!!! kus.
  6. Pim:
    23 augustus 2018
    Vind je die ratjes nou vies? Of alleen maar schattig? Kun je ze ook eten? En als je geen aapje voor me mee wilt nemen, dan misschien zo'n ratje? Ik zie het wel.
  7. Maartje slop:
    23 augustus 2018
    @ Anja, eerste weekje samen met reismaatje (die ik hiervoor dus nog niet kende)
  8. Wendy Snijders:
    23 augustus 2018
    Leest lekker weg, je blog! Ik volg!
    Je had mijn broertje gewoon in Bangkok kunnen tegenkomen, maak ik op uit de foto's die hij stuurt ;)
    Geniet!
  9. Elina:
    24 augustus 2018
    Zo mega leuk om te lezen en natuurlijk herkenbaar! Je schrijft super leuk! Ik heb me aangemeld hoor vd volgende :D xxxjes van je zus
  10. Wout-Jan Slop:
    24 augustus 2018
    Super leuk zo mee te kunnen beleven wat jij daar beleeft! Keep going! Geniet van de landen met allemaal de eigen culturen.
  11. Joan:
    25 augustus 2018
    Zo snoetje, jij lopend door de regen en niet chagrijnig worden. Het lijkt me een genot om bij te zijn. Nieuw ! Maar je hebt het er goed naar je zin. En ook nog Friezen tegen komen uit Sneek. Grappig. Veel plezier bij de olifanten ! Kus, mama
  12. Heit:
    26 augustus 2018
    Geniet van alle ervaringen die je opdoet dochter! Liefs, papa!